Guide til brevfletning i Word, Excel og Outlook

I de fleste foreninger skal der jævnligt skrives breve eller mails til foreningens medlemmer. Det kan hurtigt blive kedeligt og upersonligt, hvis man sender det samme brev eller den samme mail til alle medlemmer. Man kan nemlig øge engagementet hos medlemmerne, hvis de føler sig værdsat ved at man har skrevet et mere personligt brev til dem. Men for ikke at overdrive tidsforbruget, findes der en smart måde, hvor du kan kombinere et standard brev med personlige oplysninger. Det kræver at du fører en medlemslist i Excel og skriver brevet i Word. Jeg har fået Mikkel Sciegienny fra Proximo.dk til at skrive en guide til hvordan du gør. Mikkel er ekspert i office-programmerne fra Microsoft, så jeg er super glad for at kunne stille denne guide til rådighed for dig her. Gregersen out, ordet over til Mikkel: Send hurtigt emails til mange på én gang med Word Der kan opstå […]

Guide til Dropbox i foreningsarbejdet

Sidder du i en bestyrelse eller er med i et udvalg i en forening, så kender du helt sikkert til at der skal sendes filer, tekster, billeder m.m. på kryds og tværs af ledere og medlemmer i foreningen. Det kan være et problem at holde styr på det og bevare overblikket når det hele foregår i mails. Og værre endnu, hvis det er filer som I er flere om at arbejde på. For hvem har så den nyeste fil? For slet ikke at tale om den irriterende ventetid når man venter på at få filen, så man selv kan udføre sin del. Men her er et smart trick til hvordan I nemt holder styr på medlemsdatabasen, referater og andre ting som I er flere der skal have adgang til. Med programmet Dropbox kan I nemt dele alle de filer I har brug for, uden at det er noget I ellers […]